Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kalhotky v olympijských barvách

    Koupila jsem si ve slevě patery kalhotky.  No nekupte to. A proč jen patery? Protože měli  jen bílé, zelenkavé,  žluté, růžové a modré.  Rozložila jsem si je na stůl a kochala se tou paletou barev.  Nejsem fetišista, ale jako každá normální ženská mám ráda pěkné prádýlko.

 

   Ne jako naše sousedka. Ta jich měla snad stovku. Nevím,  jak to dělala, ale asi měla na kalhotky zvláštní  koš, nebo možná pytel.  Prala je samostatně a pak je pověsila ven na šňůry, natažené kolem domu.   Připomínalo mi to slavnostní praporkovou výzdobu mongolských posvátných míst,  příjezd kolotočářů nebo také současné autobazary. Nikdo, kdo šel kolem, tu záplavu kalhotek nepřehlédl  a staré báby si ťukaly prstem na čelo.

   Náš Lubošek měl sice slušnou zásobu trenýrek a slipů,ale sbíral froté ponožky. Vzpomínáte si na tu éru froté ponožek? Měl je snad ve všech existujících barvách, k tomu  ještě nespočet  bílých s různě barevnými proužky. Taky je házel na zvláštní hromadu a od jisté doby nedovolil  své máti, aby na ně sáhla. To když jí jednou nějaké barvy splynuly a dokonce nějaká vzácná ponožka  chyběla do páru. Pak sedával u pračky třeba celé dopoledne , luštil křížovky a pral a věšel  a pral a věšel.

   To bývaly krásné časy.  Sedávali jsme venku u kafíčka s výbornými babiččinými koláčky a s potutelnými úsměvy sledovali, jak čas od času vyběhl s košem, ignoroval s noblesou naše nemístné poznámky a věšel vzorně barevně seřazené ponožky kolem domu.  Teprve když umístil i ty poslední, obvykle tmavomodré a černé, vítězně si k nám přisedl a strašně unaveně sáhl po zbytcích koláče. Pokud vím, byla to jeho jediná aktivita, kterou za ta léta dospívání doma projevil  a s vyšuměním éry froté ponožek  taky poslední.

   Vraťme se ke kalhotkám.  Se zalíbením jsem z nich odlepovala papírky s cenovkou.  Líbily se mi ještě víc. Skládala jsem je jako kruhy na olympijské vlajce. Barvy světadílů. Byl v nich celý svět. Bavlna, jemné kytičky.  Příjemné na omak.  Moje maminka všechny nové věci před prvním nošením hned prala, dělám to také.  S pocitem lítosti jsem je shrnula do prádelního koše a zkoumala, jestli už je tam toho na pračku. Přihodila jsem ložní a zdálo se mi to akorát. Pračka spokojeně předla  a já také.

    Sotva skončilo máchání, nachystala jsem sušák.  Ta zrada! Neodhadla jsem samovypínací  froté prostěradlo  mírně červené barvy. Stokrát oprané, a nikdy předtím barvu nepouštělo! Z pračky jsem  zdrceně lovila všechno do růžova.  Čert vem  růžové utěrky a ručníky!  Ale co moje sada nových kalhotek!  O olympijské vlajce jsem si mohla nechat jenom zdát.

   Seděla jsem před sušákem. Nevěděla jsem, jestli se mám smát, nebo brečet.Tak tyhle kalhotky mohly být před praním bílé. Tyhle asi žluté. Z těch modrých se stala mírně našedlá masa. Jen ty růžové připomínaly tu původní pastelovou nádheru.  A - prostěradlo zůstalo takové, jako předtím.

   Vzpomněla jsem si, že se mi to už jednou před dávnými léty stalo. Byla zima, manžel nosil pod montérky teplé spodky.  Vždycky v pátek mi jich přinesl domů hromadu za celý týden. To jsme  si právě koupili novou automatickou pračku, naši první. Zrada se skrývala v červených trenýrkách. Také byly předtím stokrát oprané. Nedovedete si představit, co to udělalo s tátovými spoďáry.  Když jsem je věšela do zákrytu nad vanu, vytvořily nepřehlédnutelný sytě růžový závěs až k okraji vany. Naivně jsem si myslela, že po uschnutí zblednou. Nezbledly. Připomínaly stařenčiny zimní teplé kalhoty až ke kolenům, tak zvané bombarďáky. Nedovedla jsem si představit, jak si je taťka na šatně souká pod montérky. Už jsem viděla všechny ty chlapy, jak se mu hurónsky smějí.  Vzal to hrdinsky. No co, třeba se to časem vypere.

   Čekáte pointu? Žádná není. Kalhotky se ještě suší. I olympiáda stírá hranice kontinentů. Co je po barvách dresů. Stejně je tam celý svět.

   A třeba se to časem vypere.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ivana Kochaníčková | středa 21.10.2009 8:40 | karma článku: 26,73 | přečteno: 2438x
  • Další články autora

Ivana Kochaníčková

Vajíčka za tři

Nejede a nejede. Autobusová zastávka se pomalu plnila. Už se pozdravili všichni ti, co se znali, prohodili takové ty zdvořilostní fráze jako: kam jedete, a to máme dnes pěkně, pak se hlavy všech otočily ve směru, odkud měl autobus přijet.

29.3.2012 v 11:20 | Karma: 21,22 | Přečteno: 1555x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Úplně zbytečné alibi

Patřím k těm důchodcům, kteří rychle pochopili svůj životní omyl – že totiž v důchodu budou mít spoustu času na knížky, na zahrádku, na kamarády, vlastně na všechno, co dosud odkládali. Omyl. Vstávám v šest, usínám kolem půlnoci a nestíhám. Někdy ztrácím pojem o čase natolik, že si nejsem jistá, jestli je pondělí nebo už středa, o datu nemluvě.

12.10.2011 v 8:36 | Karma: 21,92 | Přečteno: 1570x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Trampoty s myčkou

Klekla mi myčka. Ne že bych to nečekala, měla už svoje za sebou. Ale představa, že budu volat opraváře, někam ji vláčet, brát si volno, řešit novou, docela mne to rozhodilo. Seděla jsem nad ní jako hromádka neštěstí.

24.8.2011 v 8:50 | Karma: 27,68 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Jak se z muže stane chlap

Na ty sedánky jsme se vždycky těšili. Ať už to bylo při něčích narozeninách, nebo jsme se sesedli po poradách, nebo na školeních. Pracovala jsem tehdy na zahraničním závodě velkého stavebního podniku a naši experti, kteří se vraceli z pro nás cizokrajných zemí, se nenechali prosit a vyprávěli

10.8.2011 v 8:43 | Karma: 20,95 | Přečteno: 2331x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Patříte k vrabcům, nebo k vlaštovkám?

Příběh nemusí být o lidech. A prázdninový příběh už vůbec ne. Co takový Ezop? Ten se proslavil bajkami, v nichž zvířata jednají jako lidé. Psal pro pobavení i pro poučení. A dnes? Kde vzít inspiraci, když široko daleko nepotkáte zvíře. Myslím to opravdové.

3.8.2011 v 8:09 | Karma: 16,50 | Přečteno: 1122x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Čerstvá řidička se srazila s malým cyklistou bez přilby. Transportoval ho vrtulník

21. května 2024  11:56

V nemocnici skončil se středně těžkým zraněním malý cyklista, s nímž se na Tachovsku srazilo osobní...

Soused zaútočil pěstí na správce domu. Vadilo mu, že nedostal přeplatek za energie

21. května 2024  11:47

Fyzickým napadením správce bytového domu v jeho vlastním bytě skončila v Rotavě na Sokolovsku...

Příjezd, kytice první dámě a hned do úřadu. Pavlova návštěva má přísnější opatření

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  11:23

V továrně výrobce výbušnin a střeliva Explosii začala dnes dvoudenní návštěva Petra Pavla a jeho...

Na jihozápad Čech udeří odpoledne silné bouřky. Hrozí i přívalové deště

21. května 2024  10:49,  aktualizováno  11:21

Meteorologové varují, že v souvislosti s tlakovou níží postupující z Alp k severu se mohou během...

Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA
Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA

Kosmetiku Mádara určitě od nás už znáte – potkat jste je mohli veletrhu FOR KIDS v Praze nebo také v nedávném v uživatelském testování, kde jsme...

  • Počet článků 120
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2091x
Teprve po letech jsem zúročila léta novinářské praxe v krátkých příbězích. Je v nich vesnice i malé město, něco z autobiografie, něco z fantazie.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy