Ivana Kochaníčková

Teprve po letech jsem zúročila léta novinářské praxe v krátkých příbězích. Je v nich vesnice i malé město, něco z autobiografie, něco z fantazie.
  • Počet článků 120
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2091x

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené blogy

Ivana Kochaníčková

Nevěřte ženě, když říká, že už nikdy...

Léta jsem popichovala svou ovdovělou sestřenici Jitku a vím, jak ji to štvalo. „Když je ženská co k čemu, tak si do roka najde nového mužského.“ To jsem jí vtloukala do hlavy při každém setkání.

2.6.2010 v 8:43 | Karma: 36,17 | Přečteno: 3248x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Ten gril nám byl čert dlužen

Rozhodl jsem se, že letos své kulatiny oslavím na zahradě. Počasí se zdálo příznivé, jaro přišlo dřív než jindy a zahrádkářská kolonie je daleko od paneláků, takže nebudeme rušit sousedy, i když si při ohníčku zazpíváme. Vlastně to byl nápad mé ženy Růženy, jako ostatně vždycky.

26.5.2010 v 8:14 | Karma: 18,04 | Přečteno: 1792x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Kilo sem, kilo tam a máme tu celoživotní prokletí

„Mami, hlavně necpi Vanessu tím sladkým, vidíš, jak vypadá,“ kladl babičce na srdce naléhavý hlas matky v telefonu. „Určitě bude chtít k snídani nutelu.“ Babička se ohlédla ke stolu, kde vnučka snídala. „Neboj, vím, na čem jsme se dohodly, koupila jsem ředkvičky.“

19.5.2010 v 8:01 | Karma: 32,96 | Přečteno: 2592x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Tak tomu říkám hloupý vtip

„No takovou kytici jsem už dlouho nedostala!“ nemohla jsem se vzpamatovat. Za ní se rozpačitě culil můj synovec. Asi v životě takovou kytku ještě nikomu nedával.

12.5.2010 v 8:10 | Karma: 23,52 | Přečteno: 2850x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Jak se z kluka stane bílý kůň?

„Proč mám jít k soudu, když k tomu nemám co říci. Nebo vlastně nechci. S tím, co provedl můj syn, přece nemám nic společného.“ Dosedla zničeně na židli a předvolání hodila na stůl. „Nesouhlasila jsem s tím, co dělal, rozešli jsme se kvůli tomu ve zlém a donutila jsem ho, aby odešel z domu.“

2.5.2010 v 23:04 | Karma: 41,76 | Přečteno: 10336x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Neříkejte, že se vám to nikdy nestalo!

Stála jsem na nejrušnější křižovatce města. Spolu se mnou čekalo na zelenou dobře patnáct, dvacet lidí. Na opačné straně silnice dalších patnáct, dvacet. Auta si vesele projížděla a my jsme čekali, až blikne semafor.

28.4.2010 v 8:54 | Karma: 18,29 | Přečteno: 1945x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Óda na potížistu

„Už se tam fakt nedalo dýchat,“ komentovala svůj odchod do předčasného důchodu jedna moje bývalá spolupracovnice. Uvědomila jsem si, jaké jsem vlastně měla štěstí, že jsem odešla před krátkou dobou do „normálního“ důchodu já. A za mnou odcházeli další, všichni stejné krevní skupiny. Jako by tam bylo něco shnilého...

21.4.2010 v 9:13 | Karma: 27,74 | Přečteno: 2375x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Olinka byla jako vzácný motýl

Vracel se sídlištěm z hospody po zavírací době. Mrzlo jen praštělo. Jen málokteré okno ještě svítilo. Už vklouzly do peřin i hospodyňky zničené předvánočním úklidem. Pak dostal nápad. Půjde pozdravit Olinku. Marně lomcoval dveřmi od domu. Nedá se nic dělat, poleze nahoru. Deváté patro? Co to je pro sportovce, jako je on.

14.4.2010 v 8:27 | Karma: 21,97 | Přečteno: 1867x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Občas mi říkají Davide a tisknou si ruku na čelo

„Tak co, dámy, jak si stojíme?“ vtrhl na sesternu v porodnici mladý doktor ještě v kabátě. „Dnes tam jsou jen dvě matky,“ obrátila se k němu Martina. „Já jsem myslel ten zápas, honem to pusťte, dnes musíme vyhrát.“

7.4.2010 v 8:13 | Karma: 20,86 | Přečteno: 1582x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Útulný pokojíček pro matku

Tu klidnou, tichou uličku měl docela rád. Mírně stoupala nad sídlištěm a z obou stran ji lemovaly domky se zahrádkami. Většina těch domků se sice časem změnila na úhledné vilky s udržovaným trávníkem a cizorodými tújemi, ale i tak působila pohodově.

31.3.2010 v 8:30 | Karma: 21,52 | Přečteno: 1322x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Bodliny ve čtvrtém patře?

Neviděly jsme se dlouho, snad půl roku. Věděla jsem, že lítá mezi prací, vnoučaty a po večerech a víkendech mezi nádobím v nočním bistru. Ale ten rozdíl bil do očí. Zkrásněla. Sotva dosedla, uhodila jsem na ni.

24.3.2010 v 8:22 | Karma: 24,00 | Přečteno: 1661x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Jo vojna, na tu vzpomínám moc ráda

To jsem nedávno pomáhala Daně trhat áronii. Ten rok se fakt urodila, ty černočervené kuličky skoro připomínaly višně. Roste v parku u hvězdárny, kousek od dětského hřiště. Obrovská. Polokeř, polostrom. Dana si odněkud přitáhla bedýnku, aby dosáhla výš.

17.3.2010 v 8:15 | Karma: 20,00 | Přečteno: 1183x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Němci jim říkají nomádi. Novodobí nomádi

Nevím, jestli to náhodou není urážka kočovných pouštních kmenů, které nemají stálý domov a neustále putují krajem při hledání výživných pastvin pro svá stáda. Nicméně nějaká podobnost tu přece jen je. I novodobí nomádi vypasou trávu až na holou zem, než si sbalí své svršky a táhnou dál.

10.3.2010 v 8:24 | Karma: 26,89 | Přečteno: 1802x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Vystřízlivění pro jedno oplzlé gesto

Dívala se, jak pomalu přišel ke křižovatce a zmizel za živým plotem, který lemoval chodník sídliště směrem k jeho domu. Otočí se? Dívala se na jeho opatrnou chůzi, při níž spoléhal na francouzskou hůl.

3.3.2010 v 8:11 | Karma: 22,81 | Přečteno: 1949x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Žebrákem pro dvě padesát

Zdá se to neuvěřitelné, ale svého prvního žebráka jsem viděla v Rusku. Pardon, na Ukrajině. Ale to je jedno, tehdy to byl ještě velikij mogučij. Jako zvídaví turisté jsme nakoukli do malého pravoslavného kostelíku.

24.2.2010 v 8:28 | Karma: 21,85 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

"Tady není zaopatřovací ústav," řval na ni doktor

Ležela jako strnulá a cítila, jak se celá chvěje. Uvědomila si, jak těžko popadá dech. Z očí jí vyrazily slzy a tichounce stékaly do polštáře. Už dlouho na ni nikdo takhle neřval.

17.2.2010 v 8:40 | Karma: 31,39 | Přečteno: 2954x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

I bezdomovci si dnes vybírají

Ach ty mrazy! Co asi dobrého kdy přišlo od východu! Lebedila jsem si v křesílku nad knížkou a jedním okem sledovala zprávy. Zase umrzli dva bezdomovci. Přitáhla jsem si župánek přes kolena. Jaké to asi je, umrznout ve spánku?

10.2.2010 v 9:03 | Karma: 19,08 | Přečteno: 1503x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Klíče pro všechny případy

Ty klíče visely na háčku u dveří snad deset let. Hned vedle klíčů od sklepa a od zahrady. Se vzorně nadepsanou cedulkou na štítku- Marta. Skoro jsem na ně zapomněla. Dala mi je kdysi Marta, prý pro všechny případy.

3.2.2010 v 9:02 | Karma: 19,66 | Přečteno: 1363x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

Promluvil po roce, řekl: krávo!

„Já bych ti ji, Vanessko koupila, ale to už by nás vaši nepustili domů,“ bránila se mladá elegantní babička u pultu s panenkami. „Vždyť jen Barbín máš asi jedenáct!“ Vanesska stála dál jako přikovaná. „Ale takovou ještě nemám, babi.“

21.12.2009 v 9:30 | Karma: 25,88 | Přečteno: 2583x | Diskuse| Ostatní

Ivana Kochaníčková

S vesmírnou energií na bolavý zub

Není to nic těžkého, dělat si legraci z politiků, byť těch v ústraní, že objímají stromy. No a proč ne? Stromy jsou nádherné, i když je neobjímáme. Stačí se na ně dívat. Víme o nich houby.

16.12.2009 v 8:59 | Karma: 15,78 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Ostatní